Followers

Jejaka2 Yang Sedang Hangat Di Pasaran.

Sunday, January 2, 2011 - Posted by yuyul at 1:11 AM
29 December 2010- Malaysia menang bergaya ke atas Indonesia 4-2 untuk menjulang Piala Suzuki AFF buat kali pertama. Eicehhh dah macam buat laporan untuk newspapaer plak. Oh well, as a Malaysians, of course la aku rasa bangga bila Malaysia menang. Aku tak la fanatik bola sangat. Setakat info basic2 tu tahu la sikit2. Takde la ‘tin kosong’ sangat. And seperti perempuan2 cantik di luar sana, aku tengok bola sebab nak cuci mata melihat player2 yang handsome SAHAJA .Yesss- aku mengaku itu. Heeee..


menang bergaya. Malaysia tebaikkk!

Sehari dua sebelum final tu, aku jadi rajin belek2 paper kat bahagian sukan. Macam2 statement bodoh dan kelakar habis yang media Indonesia hentam Malaysia. Ada ke tuduh Malaysia main bomoh. Sumpah lawak! Tak kisah la pihak mana yang nak main kotor. Kalau Allah tak mengizinkan, semua tu tak kan jadi. So nak risau apa?

Aku pun tak faham pehal la rakyat Indonesia ni benci gila kat Malaysia. Mengikut pembacaan dan pemahaman aku, dorang ni marah kat rakyat Malaysia yang mendera rakyat dorang yang bekerja sebagai bibik kat negara ni. Tu je ke pak?? Habis tu yang rakyat negara korang datang sini untuk merompak dan bunuh tu apa kes plak? Indonesia claim negara dorang kaya tapi apesal ek berjuta juta rakyat dorang datang bekerja kat sini? Kadang2 datang sini bukan nak kerja sangat pun, saja buat busuk kat negara orang.
Indonesia negara miskin. Tengok la bersepah budak2 kat sana mengemis tepi jalan. Tak sekolah agaknya tu. Sebab tu bila dah besar kerja pijak bendera negara orang. Kasihannn.. belum lagi kes artis dengan video seks, gambar bogel artis, artis rebut suami orang, murtad dan macam2 lagi. Bilanegara dorang ditimpa bencana, aku tak tahu nak simpati ke atau nak cakap padan muka. Hmmm..

Seriously, aku tak pernah tengok rakyat sesuatu negara tu sibuk nak kecoh pasal negara lain sampai negara sendiri tunggang langgang. Negara Islam tapi rakyat perangai macam harammm. Apa pun, kalau difikirkan secara baik, berbaloi ke kita negara serumpun dan seagama bergaduh sesama sendiri? Lebih baik kita bermati-matian menentang rakyat Israel yang lagi kejam membunuh ramai umat ISLAM. Tak semua rakyat Malaysia dan Indonesia itu jahat.

man of the match- KHAIRUL FAHMI.
SAFEE SALI ni tak lah kacak mana, tapi dia memang THE BEST!


Anyway, tahniah la lagi sekali kat skuad Harimau Malaya yang dah kenyang membaham Garuda yang konon2 bagus tu. (Biar mereka pulak rasa bagaimana melihat maruah negara mereka dipijak dan dibakar. Rasa macam kena baling najis kat muka la kott).
Anda semua memang HANDSOME dan hebat.MOHD ASHAARI SHAMSUDIN(abang jersi no.26)- I Love You (walaupun you dah khawin)


jersi no.26 tu saya punya yerr :)



 
© My Literary Journey. world's most wanted criminal(s) here