Followers

Oh Maktiri Ku..

Friday, December 3, 2010 - Posted by yuyul at 10:49 PM
Ruangan ni bukan untuk aku kutuk mengutuk maktiri aku, tapi lebih kepada satu luahan perasaan terendam (bukan terdendam). Kalau nak cerita dari awal memang panjang. Faktor bukan darah daging sendiri membuatkan jurang antara kami terlalu jauh. Samada dia tak memahami aku atau salah layanan aku terhadap dia.

Salah satu perangai maktiri aku yang paling aku benci ialah dia suka meninggikan suara kat bapak aku. Satu keadaan yang tak pernah aku alami sewaktu bersama arwah mak aku dulu. Aku berpendapat orang dewasa selalu mementingkan diri sendiri. Tak memikirkan perasaan anak. Bila anak2 menjadi liar, mereka tidak mahu mengakui kesalahan diri.

Paling kejam bila aku mengesahkan maktiri aku ni seorang pesakit mental yang tidak dilaporkan. Aku selalu stress. Kalau aku tak kuat semangat, aku boleh jadi gila. Perlu dirawat di wad psikiatri untuk menjalani rawatan sakit jiwa. Diberi dos penenang yang kuat. Baru aku lebih tenang.

Setiap kali kami bergaduh, aku akan mengalah untuk tidak memanjangkan lagi masalah. Kami tak pernah sependapat sebab dia seorang yang tidak menerima teguran dari orang lain. Selalu beranggap dirinya sahaja betul. Jadi kejam sangat ke aku mengatakan dia gila? It took one mental patient to be on good terms with another one mental patient. The conclusion, I’m not crazy like my stepmother.<

Aku pun tak tahu sampai bila nak macam ni. Bila difikirkan balik, I think it was my fault. I’m not partly to be blamed but wholely to be blamed. Aku tak pernah memahami apa yang dia mahukan sebenarnya. Mungkin dia tak bahagia menikahi bapak aku. Don’t know. Lets hope tomorrow will be better and brighter. More good things happen for us.

 
© My Literary Journey. world's most wanted criminal(s) here