Followers

What The Fish !

Tuesday, May 24, 2011 - Posted by yuyul at 1:42 AM
Benda ni aku dah perhati lama dah. Ada sorang member perempuan kat Facebook aku, yang nama terpaksa dirahsiakan. Bukan nak menyibuk hal dia tapi aku rasa perlu meluahkan rasa menyampah ni agar ianya tidak menjadi sampah di hati aku. 


Nama fb dia F****** H*****. Dia ni ex-schoolmate aku. Nak kata rapat sangat2 tu tak la tapi pernah la sekelas masa form 1 dulu. Dia ni 24JAM suka mengeluh rasa bosan laa, rasa benci,bengang kat orang laa dan macam2 lagi status dia yang penuh dengan aura kebencian dan kebosanan hidup. Dia tersepak batu pun boleh maki hamun kat Facebook. Apekejadah??

Kadang2 aku rasa cam nk ckp "Eh, kau pegi mati jelah, setel sume" TAPI itu lah masalah terbesar aku. Aku jenis member yang tak reti kaedah terbaik untuk menegur kesalahan member. Bukan makna aku tak sayang member, tp ntahlaa seriously aku tak reti.  

Memangla apa yg ditulis tu hak masing2. Tapi PERLU ke kau nak bgtau setiap masa yg kau bosan. Ape ke pelik la kau ni. Takde ke semiinitttttttttttttt je dalam hidup kau yg kau TAK BOSAN? Kau tak pikir ke yg orang lain yg baca status kau tu pulak yang bosan dengan kau?

Oh Tuhan, tolonglahh bagi dia tergerak hati nak baca artikel kesedaran dari aku ni. Dah la kau tu suka menaip pakai bahasa rempit. "kaw kat manew tuwww".. Aduhyaiii, budak sindrom down pun tak mengeja macam tu laa. Letih mata aku! Ending nya terpaksa aku hide semua status kau kat wall aku.  


Jujur cakap, dulu aku pun suka meluahkan rasa geram dan benci kat Facebook. Aku suka mencarut. Tapi aku tersedar sendiri. Kalau nak compare masalah kau ngan masalah aku, lagi teruk masalah aku. Mana ada makhluk kat bumi ni yg takde masalah. Hari2 aku menghadap perang Amerika-Iraq kat umah ni. Aku stress. Tapi aku cari seseorang yg rapat ngan aku untuk luahkan perasaan. Kalau kau rasa bosan tahap 'muka cam babi', kau cari la teman2 rapat yg bolehberkongsi rasa. Bukan dengan meluahkan kat tempat terbuka. Macam2 yg negatif orang boleh pikir pasal kau. 

Sekarang korang tau tak kenapa aku tak reti tegur member? Sebab aku nampak seperti kasar. Aku takut member2 kecik hati dan taknak kawan aku lagi. Benda ni pernah terjadi kat aku dulu. Kerana mulut aku hilang kawan. 


Kesian. Eh? Sekian. Tenkiu. Ailebiu.

"Kau ni kena gigit semut api pun nak bising2 kt facebook ke haaaaa?"

                                                           

 
© My Literary Journey. world's most wanted criminal(s) here